WH!BLER Lite

Bemannad dygnet runt

Kontakta oss!

Hur fungerar WH!BLER Lite?

    1. Visselblåsaren ringer WH!BLERs telefonmottagning som är bemannad dygnet runt. Kommunikatören som tar emot samtalet hjälper visselblåsaren att skapa en komplett anmälan med den fakta som behövs för att ärendet ska kunna bedömas. Telefontjänsten är helt anonymiserad – inga nummerpresentationer och inga digitala spår.

    2. Efter detta skapas en rapport som skickas direkt till företaget för intern hantering. Visselblåsaren får ett ärendenummer som hen använder för att ringa upp WH!BLER igen och höra hur ärendet hanterats eller lämna kompletterande uppgifter.

WH!BLER kan också erbjuda stöd till chefer och ledare i hantering av missförhållanden i företaget.

 

Visselblåsning är ett viktigt verktyg i arbetet för att skapa ett hållbart samhälle”

Vad ingår i tjänsten?

Företag ansluter sig till WH!BLER Lite genom ett licensavtal som löper på tre år med tre månaders uppsägningstid i slutet av perioden. Avgiften faktureras årsvis.

I licensen ingår:

  • Personlig telefonmottagning av visselblåsningar, bemannad dygnet runt, året runt
  • Ett överenskommet antal anmälningar/ärenden inklusive juridisk bedömning
  • Rapporter till kunden vid varje anmälan

Antalet ärenden och som ingår i licensen är tre per år WH!BLER. Därutöver tillkommer en kostnad per ärende.

Utredning av anmälningar initieras av kunden och debiteras till en timtaxa.

Intresserad?

Vill du veta mer om WH!BLER Lite?
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig och berättar mer.
Eller ring oss på +46 (0)10-330 20 95.

Privacy policy

Din integritet är viktig för oss! Läs vår integritetspolicy här.

Standard Developer

WH!BLER är engagerade i standardiseringsarbetet för visselblåsartjänster via Swedish Institute for Standards

Vi är engagerade i SIS Standard Developer

Kontakt